kl. 4

Witam klasy czwarte i zapraszam do ćwiczeń

Zapoznaj się z zakładką METODY NAUKI, a następnie wróć na tę stronę, KLIKNIJ NA KOLOROWY NAPIS, A OTWORZY SIĘ STRONA Z ĆWICZENIEM. 

 

Rozdział wstępny:

Powtórzenie  

Rozdział 1.

Ćwiczenia słownictwa na quizlecie:
Lekcja 1.1. Family (rodzina)
Lekcja 1.2 Out of class
Lekcja 1.3 Countries and nationalities (kraje i narodowości)
Lekcja 1.4  Introductions (przedstawianie)
Lekcja 1.5 Places (miejsca)
Lekcja 1.6

Dodatkowe ćwiczenia:
Dodatkowe dla chętnych: czasownik "być" to be + nazwy przedmiotów szkolnych w zdaniach

Rozdział 2.

Utrwalenie zaimków (I, you, she, he, it, we, they):
kilka ćwiczeń

Utrwalenie: zdania z czasownikiem być (am/is/are):
ćw. 1 Napisz am /is/ are,
ćw. 2 Napisz am /is /are
ćw. 3 Napisz am /is /are (children- dzieci, weather- pogoda)
ćw. 4 Napisz am /is /are
ćw. 5 Napisz am /is /are 
ćw. 6 Napisz am /is /are

Pytania z czasownikiem być:

Krótkie odpowiedzi (np. Yes, she is. / No, she isn't)
ćw. 1 Dopasuje pytanie do odpowiedzi.


DODATKOWE:
- pytania komunikacyjne: posłuchaj i odpowiedz na usłyszane pytania.


Rozdział 3.

Rozdział 4.

Mam psa, a ty masz jakieś zwierzątko domowe?- układamy zdania z czasownikiem mieć:)

Naucz się:
Ćwicz:
Czy już wiesz, o kim mówimy, że MA have got, a kiedy has got? 
Czy już to wiesz? Ja mam/ ona ma/ on ma/ my mamy
Ułóż pytania z rozsypanki (Play alone-graj sam z komputerem)
Uzupełnij dialog:)

Zaimki dzierżawcze, czyli czyje (whose) to jest?

Przypomnij sobie: kliknij tu

mój - my
twój - your
jego - his
jej - her
tego/jego - its (gdy coś należy do zwierzątka)
nasz - our
wasz - your [to nie pomyłka - wasz i twój w j. angielskim mówimy tak samo]
ich - their

Naucz się:

Ćwicz:
Samoocena przed sprawdzianem: sprawdź, czy potrafisz:)
Potrafię opisać twarz i włosy.
Potrafię powiedzieć, co mam, a czego nie mam.
Potrafię powiedzieć, co mają, a czego nie mają inne osoby (np. moi koledzy, mój kuzyn).
Potrafię zapytać inne osoby, czy coś mają, (np. Czy masz psa? Czy ona ma brata?)
Potrafię powiedzieć, że coś jest: moje, twoje, jego, jej, nasze, wasze lub ich.
Potrafię przeprosić i przyjąć przeprosiny. 
Potrafię zrozumieć opis osób i postaci z kreskówek (podczas słuchania i czytania).
Potrafię opisać siebie, inną osobę lub postać z kreskówki (ustnie i pisemnie).

Dodatkowe ćwiczenia dla tych, którym nigdy dość:)
Posłuchaj opisów i dopasuj je do obrazków- opis wyglądu.
czasownik mieć-have got (check- sprawdź, show-pokaż, clear-wyczyść odpowiedzi)
zdania przeczące- nie mam/nie masz (haven't got/hasn't got)
pytania (Have you got/ Has she got)

Rozdział 5.

Uczymy się znaczenia, wymowy i pisowni:

Uczymy się znaczenia i wymowy (pisownia dla chętnych):

ĆWICZ:
Czasowniki: fly, write, fix, read
Czasowniki w różnych miejscach: w domu, na niebie, w wodzie, na placu zabaw
Ćwiczenia utrwalające nazwy czynności z Lekcji 5.2 make / play / ride
Ćwiczenia utrwalające nazwy czynności z Lekcji 5.1, 5.2, 5.4, 5.5 


Zapamiętaj:
CZASOWNIK PLAY Z INSTRUMENTAMI, SPORTAMI.
  • Przed nazwami instrumentów muzycznych używamy the: 
play the piano, play the guitar, play the flute
  • Przed dyscyplinami sportu nic nie wstawiamy  :)
play football, play tennis, play basketball

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz