Witam klasy czwarte i zapraszam do ćwiczeń
Zapoznaj się z zakładką METODY NAUKI, a następnie wróć na tę stronę, KLIKNIJ NA KOLOROWY NAPIS, A OTWORZY SIĘ STRONA Z ĆWICZENIEM.
Rozdział wstępny:
Powtórzenie- In the classroom (ćwiczenia na quizlecie) wszystkie,
- W klasie- test wyboru
- W klasie- dopasuj wyraz do obrazka
- W klasie- napisz
- Hangman- odczytaj definicję i odgadnij wyraz (trudne:)
Rozdział 1.
Ćwiczenia słownictwa na quizlecie:Lekcja 1.1. Family (rodzina)
Lekcja 1.2 Out of class
Lekcja 1.3 Countries and nationalities (kraje i narodowości)
Lekcja 1.4 Introductions (przedstawianie)
Lekcja 1.5 Places (miejsca)
Lekcja 1.6
Dodatkowe ćwiczenia:
- członkowie rodziny
- czasownik "być" -be na quizlecie
- czasownik być- to be na learningapps
- czasownik być w zdaniach
Rozdział 2.
- ubrania
- przymiotniki
- Lekcja 2.3
- pytania komunikacyjne, uzyskiwanie podstawowych informacji
- moje ulubione rzeczy- lekcja 2.5
kilka ćwiczeń
Utrwalenie: zdania z czasownikiem być (am/is/are):
ćw. 1 Napisz am /is/ are,
ćw. 2 Napisz am /is /are
ćw. 3 Napisz am /is /are (children- dzieci, weather- pogoda)
ćw. 4 Napisz am /is /are
ćw. 5 Napisz am /is /are
ćw. 6 Napisz am /is /are
Pytania z czasownikiem być:
Krótkie odpowiedzi (np. Yes, she is. / No, she isn't)
ćw. 1 Dopasuje pytanie do odpowiedzi.
DODATKOWE:
- pytania komunikacyjne: posłuchaj i odpowiedz na usłyszane pytania.
Rozdział 3.
- dom
- części domu
- przedmioty w domu
- Lekcja 3.1 inne słownictwo
- Lekcja 3.2 przyimki miejsce i inne
- Lekcja 3.2 wszystkie słówka
- Lekcja 3.3
- Lekcja 3.4 Przyjmujemy gości
- Lekcja 3.5 Inne przedmioty w domu
- Lekcja kulturowa o Polsce: Polska jest super
Rozdział 4.
- opis włosów Lekcja 4.1
- opis twarzy
- twarz i włosy- razem, gra Milionerzy,
- Lekcja 4.1 i 4.2
- Lekcja 4.2 części ciała i inne
- Lekcja 4.3 i 4.4
Mam psa, a ty masz jakieś zwierzątko domowe?- układamy zdania z czasownikiem mieć:)
Naucz się:- Powtórz zaimki (ja, ty, on, ona ...): quizlet
- Czasownik have got/ has got w zdaniach twierdzących (mam, masz...)
- Naucz się: czasownik mieć w przeczeniach- haven't got/ hasn't got (nie mam, nie masz, nie mają...)
- Czasownik haven't got / hasn't got w zdaniach przeczących (nie mam, nie masz...)
- Naucz się: czasownik mieć w pytaniach(have you got got /has she got (Czy masz, czy ona ma...)
- Czasownik mieć (mam, masz...) HAVE GOT /HAS GOT w zdaniach
- have got- mieć: krótkie odpowiedzi
Czy już wiesz, o kim mówimy, że MA have got, a kiedy has got?
Czy już to wiesz? Ja mam/ ona ma/ on ma/ my mamy
Ułóż pytania z rozsypanki (Play alone-graj sam z komputerem)
Uzupełnij dialog:)
Zaimki dzierżawcze, czyli czyje (whose) to jest?
Przypomnij sobie: kliknij tumój - my
twój - your
jego - his
jej - her
tego/jego - its (gdy coś należy do zwierzątka)
nasz - our
wasz - your [to nie pomyłka - wasz i twój w j. angielskim mówimy tak samo]
ich - their
Naucz się:
Ćwicz:
- Łatwe ćwiczenie
- troszkę trudniejsze ćwiczenie
- trudniejsze ćwiczenie- zaimki dzierżawcze
- fajne ćwiczenie
Potrafię opisać twarz i włosy.
Potrafię powiedzieć, co mam, a czego nie mam.
Potrafię powiedzieć, co mają, a czego nie mają inne osoby (np. moi koledzy, mój kuzyn).
Potrafię zapytać inne osoby, czy coś mają, (np. Czy masz psa? Czy ona ma brata?)
Potrafię powiedzieć, że coś jest: moje, twoje, jego, jej, nasze, wasze lub ich.
Potrafię przeprosić i przyjąć przeprosiny.
Potrafię zrozumieć opis osób i postaci z kreskówek (podczas słuchania i czytania).
Potrafię opisać siebie, inną osobę lub postać z kreskówki (ustnie i pisemnie).
Dodatkowe ćwiczenia dla tych, którym nigdy dość:)
Posłuchaj opisów i dopasuj je do obrazków- opis wyglądu.
czasownik mieć-have got (check- sprawdź, show-pokaż, clear-wyczyść odpowiedzi)
zdania przeczące- nie mam/nie masz (haven't got/hasn't got)
pytania (Have you got/ Has she got)
Rozdział 5.
Uczymy się znaczenia, wymowy i pisowni:
- Lekcja 5.1 Czasowniki wyrażające czynności
- Lekcja 5.2 Wyrażenia z czasownikami make, play, ride
- Lekcja 5.6
Uczymy się znaczenia i wymowy (pisownia dla chętnych):
ĆWICZ:Czasowniki: fly, write, fix, read
Czasowniki w różnych miejscach: w domu, na niebie, w wodzie, na placu zabaw
Ćwiczenia utrwalające nazwy czynności z Lekcji 5.2 make / play / ride
Ćwiczenia utrwalające nazwy czynności z Lekcji 5.1, 5.2, 5.4, 5.5
Zapamiętaj:
CZASOWNIK PLAY Z INSTRUMENTAMI, SPORTAMI.
- Przed nazwami instrumentów muzycznych używamy the:
play the piano, play the guitar, play the flute
- Przed dyscyplinami sportu nic nie wstawiamy :)
play football, play tennis, play basketball
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz