Witam klasy ósme i zapraszam do ćwiczeń
Czasowniki nieregularne (str. 182)
- część pierwsza: be-fly
- część druga: forget-run
- poziom podstawowy: część pierwsza
- część pierwsza: be-fly
- część druga: forget-run
- poziom podstawowy: część pierwsza
Powtórki przed egzaminem
Liczby- powtórka
Świat przyrody- dopasuj do kategorii.
Bank funkcji językowych
Rozdział 12 Nauka i technika
Materiał i substancje- słowniczek część 5
Rozdział 11- Zdrowie
Choroby i ich symptomy- słowniczek część 1
Części ciała-słowniczek część 2
Rozumienie ze słuchu str. 118
Wypadki, leczenie str. 119
Rozdział 10- Sport
Rodzaje sportów
Miejsca przeznaczone do uprawiania sportu słowniczek część 3Sport- dopasuj słowa do kategorii.
Rozdział 9- Kultura
Rozdział 8- Podróżowanie i turystyka
Rozdział 7- Zakupy i usługi
Sklepy
Rozdział 6- Żywienie
Słownictwo Żywienie: poziom podstawowy
Rozdział 5- Praca
Rozdział 4- Edukacja
Edukacja - str. 38-39 (słówka ze zdań)
Edukacja - In and around school str. 40 + słowniczek
Rozdział 3- Rodzina i przyjaciele
Rozdział 2- Dom
Rozdział 1- Człowiek
- Asking for personal information (pytanie o dane osobowe)- quizlet
- Describing personality (opisywanie charakteru)- quizlet
- Przymiotniki opisujące ososbowość- przeciwieństwa str. 14
- Przymiotniki opisujące przeciwieństwa- dopasuj początki wyrazów do ich końcówek
- Describing physical appearance (opisywanie wyglądu zewnętrznego)- quizlet
- Wygląd zewnętrzny- przymiotniki str. 6-7
- Feelings and emotions (Uczucia i emocje)- quizlet
- Opisywanie emocji -quizlet
- Interests (zainteresowania)- quizlet
- Skills (umiejętności)- quizlet
- Środki językowe- pytania szczegółowe w zdaniach str. 6
- Podsumowanie rozdziału- czasowniki i zwroty, które trzeba znać
Sprawdź się- online test
Rok szkolny 2019/2020
klasa 7b
Podsumowanie
Tematy egzaminacyjne z kl. 7:Nauka i technika
Dom
Człowiek cz.1
Człowiek cz. 2
Praca
Świat przyrody
Zdrowie
Tematy egzaminacyjne z kl. 7:
Nauka i technikaDom
Człowiek cz.1
Człowiek cz. 2
Praca
Świat przyrody
Zdrowie
Rozdział 8
1. Słownictwo:
Rozdział 7
1. Słownictwo:
Containers- opakowania
Shops- sklepy
Lesson 7.1- quizlet
Lesson 7.2
Lesson 7.3
Lesson 7.4
Lesson 7.5
Lesson 7.6- shopping (zakupy)
Lesson 7.7 Notes (pisanie notatek, krótkich wiadomości)
*extra: Money- słówka dodatkowe
Gramatyka: Stopniowanie przymiotników:
- Teoria,
- zasady (oraz w podręczniku! str. 129)
- Sprawdź się- pytania do teorii
- Teoria,
- zasady (oraz w podręczniku! str. 129)
- Sprawdź się- pytania do teorii
Ćwiczenia:
Gramatyka- mówienie o przyszłości
be going to + czasownik w podstawowej formie / present continuous (be +czasownik+ing) mam zamiar jestem umówiony
I am going to play tennis next year. I am playing tennis.
Ćwiczenia:be going to- rozpoznaj właściwy zapis
be going to- uzupełnij brakujące wyrazy
be going to- zapisz pytania
be going to- ułóż zdania z rozsypanki (twierdzenia, przeczenia i pytania)
present continuous- przypomnienie
present continuous- ułóż zdania
present continuous (sprecyzowane plany na przyszłości) VS be going to (intencje, zamiary) - test wyboru
I am going to play tennis next year. I am playing tennis.
be going to- uzupełnij brakujące wyrazy
be going to- zapisz pytania
be going to- ułóż zdania z rozsypanki (twierdzenia, przeczenia i pytania)
present continuous- przypomnienie
present continuous- ułóż zdania
present continuous (sprecyzowane plany na przyszłości) VS be going to (intencje, zamiary) - test wyboru
Rozdział 6
1. Słownictwo na quizlecie:
- Lesson 6.1
- Lesson 6.2
- Lesson 6.3
- Lesson 6.6 - What's the matter? book p.74
- *Dialog- u lekarza (wersja podstawowa)- powtórka z klas młodszych
- *Dodatkowe słówka i zdania- rozmowy o zdrowiu
- Lesson 6.5-6.7
- Cały rozdział (Unit 6)
- Z serii o Polsce: Home-cooked? (Domowej roboty?) p. 78-79: słówka na quizlecie
- dodatkowe słówka o polskiej kuchni: polskie dania i produkty, polskie śniadania
- z lekcji online
- Lesson 6.1
- Lesson 6.2
- Lesson 6.3
- Lesson 6.6 - What's the matter? book p.74
- *Dialog- u lekarza (wersja podstawowa)- powtórka z klas młodszych
- *Dodatkowe słówka i zdania- rozmowy o zdrowiu
- Lesson 6.5-6.7
- Cały rozdział (Unit 6)
- Z serii o Polsce: Home-cooked? (Domowej roboty?) p. 78-79: słówka na quizlecie
- dodatkowe słówka o polskiej kuchni: polskie dania i produkty, polskie śniadania
- z lekcji online
2. 🎦 Filmy z objaśnieniami gramatyki:
some /any -oglądaj od 0:40 do 4:16 (minuty : sekudny )Czas past continuous i past simple- przypomnienie z klasy 6
Rozdział 5
1. Słownictwo:
- phrasal verbs kl. 7- dopasuj czasowniki złożone do ich znaczenina nowość!!!
- Lesson 5.1 Rooms and things in the house / Pomieszczenia i przedmioty w domu
- Lesson 5. 1 Przyimki miejsca
- Lesson 5.2 Housework /Prace domowe
- Lesson 5.3 - 5.4 Adjectives to describe a house /Przymiotniki opisujące dom + Out of class
- Lesson 5.4 (p. 60 book)
- słówka z ćwiczeń z lekcji 5.4 z modalnymi
- Lesson 5.5 Places in town / Miejsca w mieście
- Lesson 5.6- 5.7
- Lesson 5.6 Udzielanie rad str. 62
- Lesson 5.7 Prywatna wiadomość email opisująca miejsce str. 63 🠜 Lesson 15.04
- Słówka ze słowniczka z podziałem na dwie części: część 1, część 2
- Wszystkie słówka z rozdziału
- Słownictwo ze str. 60
- Culture & skills Why are there houses on stilts?
- * proponowanie 🠜 Lesson 15.04
- phrasal verbs kl. 7- dopasuj czasowniki złożone do ich znaczenina nowość!!!
- Lesson 5.1 Rooms and things in the house / Pomieszczenia i przedmioty w domu
- Lesson 5. 1 Przyimki miejsca
- Lesson 5.2 Housework /Prace domowe
- Lesson 5.3 - 5.4 Adjectives to describe a house /Przymiotniki opisujące dom + Out of class
- Lesson 5.4 (p. 60 book)
- słówka z ćwiczeń z lekcji 5.4 z modalnymi
- Lesson 5.5 Places in town / Miejsca w mieście
- Lesson 5.6- 5.7
- Lesson 5.6 Udzielanie rad str. 62
- Lesson 5.7 Prywatna wiadomość email opisująca miejsce str. 63 🠜 Lesson 15.04
- Słówka ze słowniczka z podziałem na dwie części: część 1, część 2
- Wszystkie słówka z rozdziału
- Słownictwo ze str. 60
- Culture & skills Why are there houses on stilts?
- * proponowanie 🠜 Lesson 15.04
2. Gramatyka: Przysłówki sposobu
Przysłówki z tłumaczeniem
Tworzenie przysłówków z przymiotników
Przysłówki w zdaniach z lukami
3. Czasowniki modalne / Modal verbs
Czasowniki modalne, czyli inaczej pomocnicze, gdyż muszą występować z innym czasownikiem. Pytania tworzą przez "inwersję" (przestawianie wyrazów:), a przeczenia przez dodanie "not", (z wyjątkiem czasownika "have to"-musieć) np.
I can swim. (Umiem pływać.)
Can I swim? (Czy umiem pływać?)
I cannot swim. = I can't swim. (Nie umiem pływać.)
Jakie jeszcze czasowniki, które znasz, tworzą pytania przez inwersję (przestawianie wyrazów) i przeczenia przez dodanie "not" ? Aby sprawdzić i przypomnieć sobie kliTU i TU lub zobacz filmiki: nr 1, nr 2.
Czasowniki modalne do zapamiętania:
- can/can't do wyrażania umiejętności, pytania o pozwolenie i mówienie o tym, co możesz, a czego nie, np.
I can ride a bike. - Umiem jeździć na rowerze. LUB Mogę jeździć na rowerze.
I can't ... - nie umiem / nie mogę
Can I...? - Czy umiem? / Czy mogę?
Can you...? - Czy umiesz? / Czy możesz?
- should do udzielania rad i wyrażania powinności, np.
I should go now.- Powinienem już iść.You shouldn't tell them. - Nie powinieneś im mówić.Should I stay? - Czy powinienem zostać?
- must do wyrażania obowiązku, gdy sami uważamy, że coś jest konieczne oraz do wyrażania nakazu i zakazu, np.
I must go now. - Muszę już iść.She must brush her teeth. - Ona musi myć zęby.You must do it. - Musisz to zrobić.You mustn't jump here. - Nie wolno Ci tutaj skakać.
- have to do wyrażania obowiązku, gdy ktoś nam narzuca to, co jest lub nie jest konieczne, a don't have to do opisu tego, czego nie muszę robić.
Uwaga! Ten czasownik tworzy pytania i przeczenia z "do/does" lub "don't/doesn't" w czasie teraźniejszym i z "did" lub "didn't" w czasie przeszłym, (jak w czasie present simple i past simple), np.
We have to go to school. - Musimy chodzić do szkoły.We don't have to go to school on Saturdays. - Nie musimy chudzić do szkoły w soboty.Do you have to wear a school uniform? - Czy musisz nosić mundurek szkolny?
She has to waer a helmet.- Ona musi nosić kask.He doeasn't have to wash the dishes. - On nie musi zmywać nayczyń.Does he have to waer a helmet? - Czy on musi nosić kask?I/She had to eat that awful dinner. - Musiałem/Ona musiała zjeść ten okropny obiad.She didn't have to go on that trip. - Ona nie musiała jechać na tę wycieczkę.Did you have to lie? - Czy musiałeś skłamać?
- can/can't do wyrażania umiejętności, pytania o pozwolenie i mówienie o tym, co możesz, a czego nie, np.
I can ride a bike. - Umiem jeździć na rowerze. LUB Mogę jeździć na rowerze.
I can't ... - nie umiem / nie mogę
Can I...? - Czy umiem? / Czy mogę?
Can I...? - Czy umiem? / Czy mogę?
Can you...? - Czy umiesz? / Czy możesz?
- should do udzielania rad i wyrażania powinności, np.
I should go now.- Powinienem już iść.
You shouldn't tell them. - Nie powinieneś im mówić.
Should I stay? - Czy powinienem zostać?
- must do wyrażania obowiązku, gdy sami uważamy, że coś jest konieczne oraz do wyrażania nakazu i zakazu, np.
I must go now. - Muszę już iść.
She must brush her teeth. - Ona musi myć zęby.
You must do it. - Musisz to zrobić.
You mustn't jump here. - Nie wolno Ci tutaj skakać.
- have to do wyrażania obowiązku, gdy ktoś nam narzuca to, co jest lub nie jest konieczne, a don't have to do opisu tego, czego nie muszę robić.
Uwaga! Ten czasownik tworzy pytania i przeczenia z "do/does" lub "don't/doesn't" w czasie teraźniejszym i z "did" lub "didn't" w czasie przeszłym, (jak w czasie present simple i past simple), np.
We have to go to school. - Musimy chodzić do szkoły.
We don't have to go to school on Saturdays. - Nie musimy chudzić do szkoły w soboty.
Do you have to wear a school uniform? - Czy musisz nosić mundurek szkolny?
She has to waer a helmet.- Ona musi nosić kask.
He doeasn't have to wash the dishes. - On nie musi zmywać nayczyń.
Does he have to waer a helmet? - Czy on musi nosić kask?
I/She had to eat that awful dinner. - Musiałem/Ona musiała zjeść ten okropny obiad.
She didn't have to go on that trip. - Ona nie musiała jechać na tę wycieczkę.
Did you have to lie? - Czy musiałeś skłamać?
Ćwiczenia:
have to - odmiana w zdaniach
Modalne: can/ have to/ must/ should
podstawowe tłumaczenie: have to & must
tłumaczenie zdań
Zdania o tym samym znaczeniu (can /have to/ must)
dla ambitnych: zdania z lukami
extra- tłumaczenie w j. angielskim
gra w dopasowywanie- zasady panujące w szkole z cz. modalnym
gra- uzupełnij luki odpowiednim czasownikiem modalnym
Happy Easter!
Lekcja 8 kwietnia:
1. Posłuchaj i przeczytaj o świątach w Polsce. Naucz się opowiadać samodzielnie o Polskich świętach: (nad obrazkiem jest nagranie do odsłuchania):
2. Wersja łatwiejsza: Przeczytaj tekst o tradycjach wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Pracując ze słowniczkiem diki.com, spróbuj odpowiedzieć na pytania:
3. Wersja trudniejsza: Przeczytaj tekst o tradycjach wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Pracując ze słowniczkiem diki.com, spróbuj odpowiedzieć na pytania: https://www.liveworksheets.com/ab108841no
Rozdział 4
1. Wordlist (Słowniczek) na quizlet:
Wszystkie słówka rozdział 4
Słówka ze słowniczka z podziałem na dwie części: część 1, część 2
Lesson 4.1 Computer equipment (sprzęt komputerowy)
Lesson 4.1 Gadgets and technology (gadżety i technologia)
Lesson 4.1 Using gadgets- używanie gadżetów)
Lesson 4.3- 4.5
Lesson 4.2 Out of class
2. Zdania w czasie past simple (przeszłym prostym) z czasownikami nieregularnymi:
- wymowa wybranych czasowników nieregularnych- ćwiczenie
- quiz form nieregularnych czasowników od say do write
- krzyżówka- nieregularne
- super gry- czasowniki nieregularne
Rozdział 3
- wymowa wybranych czasowników nieregularnych- ćwiczenie
- quiz form nieregularnych czasowników od say do write
- krzyżówka- nieregularne
- super gry- czasowniki nieregularne
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz