KL. 8

 Witam klasy ósme i zapraszam do ćwiczeń

 

Czasowniki nieregularne (str. 182)


Powtórki przed egzaminem

Liczby- powtórka


Świat przyrody- dopasuj do kategorii.

Bank funkcji językowych


Rozdział 12 Nauka i technika

Materiał i substancje- słowniczek część 5


Rozdział 11- Zdrowie

Rozdział 10- Sport

Rozdział 9- Kultura



Rozdział 8- Podróżowanie i turystyka






Rozdział 7- Zakupy i usługi

Sklepy

Rozdział 6- Żywienie

Słownictwo Żywienie: poziom podstawowy



Rozdział 5- Praca

Rozdział 4- Edukacja

Rozdział 3- Rodzina i przyjaciele

Rozdział 2- Dom


Rozdział 1- Człowiek

  1. Asking for personal information (pytanie o dane osobowe)- quizlet
  2. Describing personality (opisywanie charakteru)- quizlet
  3. Przymiotniki opisujące ososbowość- przeciwieństwa str. 14
  4. Przymiotniki opisujące przeciwieństwa- dopasuj początki wyrazów do ich końcówek
  5. Describing physical appearance (opisywanie wyglądu zewnętrznego)- quizlet
  6. Wygląd zewnętrzny- przymiotniki str. 6-7
  7. Feelings and emotions (Uczucia i emocje)- quizlet
  8. Opisywanie emocji -quizlet
  9. Interests (zainteresowania)- quizlet
  10. Skills (umiejętności)- quizlet
  11. Środki językowe- pytania szczegółowe w zdaniach str. 6 
  12. Podsumowanie rozdziału- czasowniki i zwroty, które trzeba znać
Sprawdź się- online test


Utworzony za pomocą aplikacji Padlet


Rok szkolny 2019/2020
klasa 7b 

 Podsumowanie


Rozdział 8

1. Słownictwo:

Rozdział 7

1. Słownictwo:

Containers- opakowania
Shops- sklepy
Lesson 7.1- quizlet
Lesson 7.2
Lesson 7.3
Lesson 7.4 
Lesson 7.5
Lesson 7.6- shopping (zakupy)
Lesson 7.7 Notes (pisanie notatek, krótkich wiadomości)

*extra: Money- słówka dodatkowe

Gramatyka: Stopniowanie przymiotników:

Ćwiczenia:


Gramatyka- mówienie o przyszłości

be going to + czasownik w podstawowej formie / present continuous (be +czasownik+ing)
       mam zamiar                                                  jestem umówiony
I am going to play tennis next year.                       I am playing tennis.


Ćwiczenia:





    Rozdział 6

    1. Słownictwo na quizlecie:

    2.  🎦 Filmy z objaśnieniami gramatyki:

    some /any -oglądaj od 0:40 do 4:16 (minuty : sekudny )
    Czas past continuous i past simple- przypomnienie z klasy 6 

    Rozdział 5


    1. Słownictwo:


     


    2. Gramatyka: Przysłówki sposobu 


    Przysłówki z tłumaczeniem

    Tworzenie przysłówków z przymiotników

    Przysłówki w zdaniach z lukami 


    3. Czasowniki modalne / Modal verbs 


    Czasowniki modalne, czyli inaczej pomocnicze, gdyż muszą występować z innym czasownikiem. Pytania tworzą przez "inwersję" (przestawianie wyrazów:), a przeczenia przez dodanie "not", (z wyjątkiem czasownika "have to"-musieć) np.


    I can swim. (Umiem pływać.)


    Can I swim? (Czy umiem pływać?)


    I cannot swim. = I can't swim. (Nie umiem pływać.)


    Jakie jeszcze czasowniki, które znasz, tworzą pytania przez inwersję (przestawianie wyrazów)   i przeczenia przez dodanie "not" ? Aby sprawdzić i przypomnieć sobie kliTU i  TU  lub zobacz filmiki: nr 1nr 2


    Czasowniki modalne do zapamiętania:


    • can/can't do wyrażania umiejętności, pytania o pozwolenie i mówienie o tym, co możesz, a czego nie, np.

     I can ride a bike. -  Umiem jeździć na rowerze. LUB Mogę  jeździć na rowerze.

    I can't ... - nie umiem / nie mogę 
    Can I...? - Czy umiem? / Czy mogę?

    Can you...? - Czy umiesz? / Czy możesz? 

    • should do udzielania rad i wyrażania powinności, np. 

    I should go now.- Powinienem już iść.
    You shouldn't tell them. - Nie powinieneś im mówić.
    Should I stay? - Czy powinienem zostać?



    • must do wyrażania obowiązku, gdy sami uważamy, że coś jest konieczne oraz do wyrażania nakazu i zakazu, np.
    I must go now. - Muszę już iść.
    She must brush her teeth. - Ona musi myć zęby.
    You must do it. - Musisz to zrobić.
    You mustn't jump here. - Nie wolno Ci tutaj skakać.

    • have to do wyrażania obowiązku, gdy ktoś nam narzuca to, co jest lub nie jest konieczne, a  don't have to  do opisu tego, czego nie muszę robić.
    Uwaga! Ten czasownik tworzy pytania i przeczenia z "do/does" lub "don't/doesn't" w czasie teraźniejszym i z "did" lub "didn't" w czasie przeszłym, (jak w czasie present simple i past simple), np.

    We have to go to school. - Musimy chodzić do szkoły.
    We don't have to go to school on Saturdays. - Nie musimy chudzić do szkoły w soboty.
    Do you have to wear a school uniform? - Czy musisz nosić mundurek szkolny?

    She has to waer a helmet.- Ona musi nosić kask.
    He doeasn't have to wash the dishes. - On nie musi zmywać nayczyń.
    Does he have to waer a helmet? - Czy on musi nosić kask?
    I/She had to eat that awful dinner. - Musiałem/Ona musiała zjeść ten okropny obiad.
    She didn't have to go on that trip. - Ona nie musiała jechać na tę wycieczkę.
    Did you have to lie? - Czy musiałeś skłamać?

     Ćwiczenia:  


    have to - odmiana w zdaniach


    Modalne: can/ have to/ must/ should


    podstawowe tłumaczenie: have to & must 


    tłumaczenie zdań 


    Zdania o tym samym znaczeniu (can /have to/ must) 


    dla ambitnych: zdania z lukami


    extra- tłumaczenie w j. angielskim 


    gra w dopasowywanie- zasady panujące w szkole z cz. modalnym


      gra- uzupełnij luki odpowiednim czasownikiem modalnym

          Happy Easter!

          Lekcja 8 kwietnia:

          1. Posłuchaj i przeczytaj o świątach w Polsce. Naucz się opowiadać samodzielnie o Polskich świętach: (nad obrazkiem jest nagranie do odsłuchania): 

          2.  Wersja łatwiejsza: Przeczytaj tekst o tradycjach wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Pracując ze słowniczkiem diki.com, spróbuj odpowiedzieć na pytania: 

          3. Wersja trudniejsza: Przeczytaj tekst o tradycjach wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Pracując ze słowniczkiem diki.com, spróbuj odpowiedzieć na pytania: https://www.liveworksheets.com/ab108841no

          Rozdział 4

          1. Wordlist (Słowniczek) na quizlet:

          Wszystkie słówka rozdział 4

          Słówka ze słowniczka z podziałem na dwie części: część 1część 2

          Lesson 4.1 Computer equipment (sprzęt komputerowy)

          Lesson 4.1 Gadgets and technology (gadżety i technologia)

          Lesson 4.1 Using gadgets- używanie gadżetów)

          Lesson 4.3- 4.5

          Lesson 4.2 Out of class


          2. Zdania w czasie past simple (przeszłym prostym) z czasownikami nieregularnymi:



          Rozdział 3

          1. Słownictwo:


          2. Zdania w czasie past simple z czasownikiem być (was/were):

            

          3. Zdania w czasie past simple (przeszłym prostym) z czasownikami regularnymi (+ed) str.34:


          Poland: Haven for wildlife (niebo/raj dla zwierząt żyjących na wolności): zagrożone gatunki zwierząt

          Culture & skills Why do parrots talk? (Dlaczego papugi mówią) 


          Rozdział 1 i 2

          1. Słownictwo:

          Wszystkie słówka z rozdziału 1

          2. Zdania w czasie present simple:

          Zapraszam do ćwiczeń online na quizlecie- tym razem nie tylko słówka, lecz również gramatyka:


            Rozdział 0

            1. Słownictwo:

             Welcome to Harlow Mill- rozdział wstępny

            Brak komentarzy:

            Prześlij komentarz