kl. 6

Witam klasy szóste i zapraszam do ćwiczeń

Zapoznaj się z zakładką METODY NAUKI, a następnie wróć na tę stronę, KLIKNIJ NA KOLOROWY NAPIS, A OTWORZY SIĘ STRONA Z ĆWICZENIEM.


Rozdział 7

Rozdział 7

 Słownictwo:

Lekcja 7.1

Lesson 7.2\Lesson 7.3

Lesson 7. 4 

Lesson 7.4- zaproszenia- ćwiczenie

Lesson 7.5 - czasowniki frazowe i inne słówka

Lesson 7.5 - phrasal verbs -uzupełnij luki

Lesson 7.5 & 7.6


Gramatyka:

present continuous- powtórzenie:


must/ mustn't/ can


Rozdział 6

 
ĆWICZENIA POWTÓRZENIOWE:


Rozdział 5






Rozdział 4

Czasowniki nieregularne do nauczenia się (str. 123):

quizlet- część 3:

Poćwicz przed kartkówką:

PAST SIMPLE:

1. Zdania w czasie past simple z czasownikiem być (was/were):

  

2. Zdania w czasie past simple (przeszłym prostym) z czasownikami regularnymi (+ed):

 3. Zdania w czasie past simple (przeszłym prostym) z czasownikami nieregularnymi:

4. Past continuous (przeszły ciągły):
  
       🤍was/were + ing

5. Zdania w czasie past continuous (przeszłym ciągłym) i past simple (przeszłym prostym):



Słownictwo




Rozdział 3

Słownictwo




Gramatyka- czas przeszły: past simple

1. Zdania w czasie past simple z czasownikiem być (was/were):

  

2. Zdania w czasie past simple (przeszłym prostym) z czasownikami regularnymi (+ed):

2. Czasowniki nieregularne w czasie past simple.

SPRAWDŹ SIĘ:


Rozdział 2 

1. Słówka na quizlecie:

Lekcja 2.1 Shopping zakupy 

Lekcja 2.1 więcej z tej lekcji z obrazkami

Lekcja 2.1-2.3 łącznie z obrazkami 

Lekcja 2.4 Shopping for clothes- kupowanie ubrań

Lekcja 2.4-2.6 łącznie

  Poland: Can you hear Chopin? - lekcja kulturowa

 2. Słówka na learningapps:

  3.  Przymiotniki- lekcja 2.2, 2.3

Stopniowanie: Teoria, zasady

Ćwiczenia:




Rozdział 1 

1. Słówka na quizlecie:

Lesson 1.1 Household chores / Prace domowe

Lesson 1.1 Chores- obbowiązki- ćwiczenie "połącz"

Lesson  1.1 Life at home -wszystkie słówka z lekcji

Lesson 1.2 - 1.3 Out of class

Lesson 1.4 Asking for and offering help / Proszenie o pomoc i oferowanie jej

Lesson 1.4 -więcej słówek z lekcji

Lesson 1.5 Personality adjectives / Przymiotniki opisujące osobowość 

Lesson 1.5 Czytanie- więcej słówek z lekcji 

Lesson 1.6 Zdania z lukami: and, but, because, so 

  Get culture: Unusual places to live / Niezwykłe miejsca do życia

 

 2. Gramatyka- czas prsesent continuous (teraźniejszy ciągły)

present continuous- przypomnienie

present continuous- ułóż zdania

 proste zdania do tłumaczenia z kl. 5

zdania z lukami w czasie present continuous 

3. Czasowniki statyczne, których nie używamy w formie czasu present continuous: lista

4. Porównanie czasu present simple i present continuous:

zdania mieszane z lukami  

Więcej zdań z lukami 

ćwiczenie nr 1-  test wyboru

ćwiczenie nr 2- pisanie

ćwiczenie 3- dużo zdań

ROK SZKOLNY  2019/2020

Prace klasy 6a

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet


Rozdział 6

 Słownictwo na quizlecie:

Gramatyka- czas Present Perfect

Lekcja 1: do 4min 30sekundy


Utrwalenie czasowników nieregularnych w trzech formach:


Rozdział 5 


1. Słowninctwo


Lesson 5.1 Health problems / Problemy zdrowotne   


Lesson 5.1 więcej słówek


Lesson 5.2 Out of class 


Lesson 5.3 Injuries / Urazy



Lesson 5.4 Giving health advice / Dawanie rad związanych ze zdrowiem ← lesson 16.04

Porady zdrowotne- ułóż zdanie z rozsypanki nowość!!! 

← lesson 16.04


Lesson 5.5 The body / Ciało 


Lesson 5.6  ← lesson 16.04


Cały słowniczek z rozdziału 5 


  Get culture: British TV


 Dla tych, którym mało: dodatkowe nazwy chorób



2. 🎦FILM o zdrowym trybie życia ← lesson 16.04
    🎦FILM nr 2 o zdrowym trybie życia ← lesson 16.04

3.. Gramatyka: czasowniki modalne ← lesson 16.04


Czasowniki modalne, czyli inaczej pomocnicze, gdyż muszą występować z innym czasownikiem. Pytania tworzą przez "inwersję" (przestawianie wyrazów:), a przeczenia przez dodanie "not", (z wyjątkiem czasownika "have to", o którym napiszę poniżej). Znacie już przynajmniej jeden czasownik modalny... can- umieć, potrafić:

I can swim. (Umiem pływać.)

Can I swim? (Czy umiem pływać?)   <---- inwersja*

I cannot swim. = I can't swim. (Nie umiem pływać.)

*Jakie jeszcze czasowniki, które znasz, tworzą pytania przez inwersję (przestawianie wyrazów)  i przeczenia przez dodanie "not" ? Tak! "to be"- być oraz "have got" - mieć. Czy one też są czasownikami modalnymi? Nie, gdyż nie potrzebują dodatkowego czasownika. Aby przypomnieć sobie klinij TU i  TU  lub zobacz filmiki: nr 1nr 2


CZASOWNIKI MODALNE DO ZAPAMIĘTANIA:

  • can/can't do wyrażania umiejętności, pytania o pozwolenie i mówienie o tym, co możesz, a czego nie, np.
 I can ride a bike. -  Umiem jeździć na rowerze. LUB Mogę  jeździć na rowerze.
I can't ... - nie umiem / nie mogę 
Can I...? - Czy umiem? / Czy mogę?
Can you...? - Czy umiesz? / Czy możesz? 

               

         HAVE TO 🠜 do Lekcji 31 marca

  • have to do wyrażania obowiązku, gdy ktoś nam narzuca to, co jest lub nie jest konieczne, a  don't have to  do opisu tego, czego nie musimy robić.
Uwaga! Ten czasownik tworzy pytania i przeczenia z "do/does" lub "don't/doesn't" w czasie teraźniejszym i z "did" lub "didn't" w czasie przeszłym, tj. tak, jak inne czasowniki w czasie present simple i past simple (nie stosujemy inwersji!), np.

We have to go to school. - Musimy chodzić do szkoły.
We don't have to go to school on Saturdays. - Nie musimy chudzić do szkoły w soboty.
Do you have to wear a school uniform? - Czy musisz nosić mundurek szkolny?

She has to waer a helmet.- Ona musi nosić kask.
He doeasn't have to wash the dishes. - On nie musi zmywać nayczyń.
Does he have to waer a helmet? - Czy on musi nosić kask?
I/She had to eat that awful dinner. - Musiałem/Ona musiała zjeść ten okropny obiad.
She didn't have to go on that trip. - Ona nie musiała jechać na tę wycieczkę.
Did you have to lie? - Czy musiałeś skłamać?


Ćwiczenia:

MUSIEĆ - have to



NIE MUSIEĆ w czasie teraźniejszym (present simple)




HAVE TO - W ZDANIACH TWIERDZĄCYCH, PRZECZĄCYCH I PYTANIACH

SHOULD / SHOULDN'T 


    • should do udzielania rad i wyrażania powinności, np. 

    I should go now.- Powinienem już iść.
    You shouldn't tell them. - Nie powinieneś im mówić.
    Should I stay? - Czy powinienem zostać?

                         

    SHOULD/ SHOULDN'T - powinieneś / nie powinieneś


    Rozdział 4

    1. Słownictwo

    Lesson 4.1 Useful things / Przedmioty codziennego użytku 

    Lesson 4.2- 4.3 Out of class

    Lesson 4.4 Sympathising / Wyrażanie współczucia

    Lesson 4.5 Smartphones

    Lesson 4.6

    Lesson 4.4 - 4.6 wszystkie z tych lekcji

    Poland: Getting around Poland / Poruszanie się po Polsce (ten quiz czeka na Ciebie, abyś go przygotował:)

     

    Rozdział 3

      1. Słownictwo:


    Get culture: A journey around the USA / Podróż dookoła Stanów Zjednoczonych

    2. Czas przyszły:

    future simple w filmach

    future simple- film o zastosowaniu



     Czas przeszły:

    czas przeszły- więcej ćwiczeń:)

    2. Słownictwo:

    3. Przysłówki:

    4. Dialogi: 

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz